SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Educación superior en Trabajo Social en Chile y formación para la intervención en situación de calle. Desafíos desde la evaluación que interventores hacen de sus procesos de práctica pre-profesionalArriesgar y preservar la vida: derechos humanos, conflicto sociopolítico armado y Trabajo Social en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

REYES-PEREZ, Lury Soledad; HASSE-RIQUELME, Vivianne Soledad  y  SILVA-BURGOS, Luis Marcelo. Human Rights Education for Social Work: a perspective of international standards. Prospectiva [online]. 2020, n.30, pp.259-281.  Epub 30-Dic-2020. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i30.8858.

This study seeks to analyze education in human rights for Social Work from the perspective of international standards. The curricula of schools of Social Work in universities in Chile are analyzed through a mixed methodology. The sample was made up of a total of 32 universities and 158 subject programs. The findings show a total of 116 references to human rights international standards in the programs analyzed. However, these are distributed unevenly according to the category analyzed. The results suggest a low presence of human rights content according to international standards. Finally, recommendations are provided for further development of human rights education in educational programs of social work.

Palabras clave : Human rights education; Social work; Universitycurricula.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )