SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Lectura y escritura en un programa formador de maestros para la infanciaAproximación sociolingüística a las fórmulas de tratamiento nominales en el contexto comunicativo juvenil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enunciación

versión impresa ISSN 0122-6339versión On-line ISSN 2248-6798

Resumen

POVEDA VARGAS, Dylan Ferne; BENAVIDES RAMIREZ, Videsmir  y  OSPINA BOCANEGRA, Stefannith. Las modalidades de lectura: un tema para reflexionar sobre la práctica docente. Enunciación [online]. 2020, vol.25, n.2, pp.262-271. ISSN 0122-6339.  https://doi.org/https://doi.org/10.14483/22486798.15470.

This article aims to present the results of the intervention about reading and its modalities carried out with a group of teachers from the Humanities Department of a school in the town of Bosa, in the Southwest of Bogota city. The purpose was to qualify them in a theoretical aspect. To this end, a qualitative methodology was chosen, and a series of didactic workshops were designed and implemented, taking as a starting point the teachers’ conception related to this discursive action. The case report is concluded with the findings that demonstrate the achievement of this objective, since the teachers transformed their pedagogical practices regarding the two categories worked on the workshops.

Palabras clave : reading; reading modalities.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )