SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número13BALTASAR DE LOS REYES MARRERO (1752-1809): PRIMER EDUCADOR DE LA ENSEÑANZA DE LA FÍSICA MODERNA EN LA UNIVERSIDAD DE CARACAS (ÚLTIMAS DÉCADAS DEL SIGLO XVIII) (PARA UNA HISTORIA CONECTADA DE LA HISTORIA DE LA EDUCACIÓN EN COLOMBIA Y VENEZUELA)ENSEÑAR Y CATEQUIZAR EL MANDATO DE LOS PROFESORES JESUITAS DE LA CORDOBA DEL TUCUMAN EN EL XVII índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

SOTO ARANGO, Diana. THE LATIN AMERICAN UNIVERSITY PROFESSOR: TOWARDS AN ETHICAL, SCIENTIFIC AND SOCIAL RESPOSIBILITY. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2009, n.13, pp.166-188. ISSN 0122-7238.

The topic of " ethical- Scientific- social responsibility" of a university professor in Latin America is introduced from the question whether the Latin America university has trained and is actually training its teaching faculty with professional capacity to lead the educational and cultural transformation, the social, technological and scientific changes, all of them seen from ethics, solidarity, tolerance, and inclusion in the ever-changing "knowledge societies" of the 21th century. Both mission and vision of the 21th century Latin America university are co-related to the university professor's profile.

Palabras clave : professor; university; Latin America; ethics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )