SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número13EL PAPEL DE LA ESCUELA EN LA CONSTRUCCIÓN DE LA NACIONALIDAD EN COLOMBIA: UNA APROXIMACIÓN A LA ESCUELA ELEMENTAL, 1900-1930 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

LAFUENTE GUANTES, María Isabel. KANT'S EDUCATIONAL-ILLUSTRATED PROJECT. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2009, n.13, pp.241-264. ISSN 0122-7238.

The aim of this text commentary is both to analyze and organize the main pedagogic ideas that constitute Kant's educational project. The phenomenological method used by him, allows to find out his essential idea and of the human nature, and to examine how the author conceives it as well as to show the educational forms that make possible education in its two components (body and mind), and how they work together to shape the educationally illustrated project of this author. Finally, the article examines the past and current limits and limitations in this project.

Palabras clave : Education; Mechanical-Education; Moral-Education; Liberty; Phenomenological method.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )