SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número21REFORMA Y CONTRARREFORMA DE LA ENSEÑANZA PRIMARIA DURANTE LA II REPÚBLICA ESPAÑOLA Y EL ASCENSO DEL FASCISMO (1932-1943)RAÍCES CULTURALES DEL RADICALISMO POLÍTICO UNIVERSITARIO. EL CASO DE LOS ENFERMOS DE LA UAS: 1972-1978 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

GAITAN BOHORQUEZ, Julio. THE DIFFUSE AUTONOMY. THE ROSARIO HIGHSCHOOL IN THE PROJECTS OF THE PUBLIC UNIVERSITY IN THE XIXTH COLOMBIAN CENTURY. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2013, vol.15, n.21, pp.107-159. ISSN 0122-7238.

The article explores in normative primary sources the institutionally and the autonomy of Rosario High school in Bogotá during the 19th century, to show their relationship with the Republican State as well as the different moments that the process of the establishment of the new education system had to struggle with and which through various projects and models was attempted in the midst of a great economic and social contingencies.

Palabras clave : Journal of the History of American Education; XIXth century universities; university autonomy; Republican educational institutions; Rosario High school Bogota.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )