SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Los medios de comunicación para la "nación latina" que vive en EspañaPequeños televidentes / Pequeños productores: De cómo los niños participan en la ciudadanía comunicativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285versión On-line ISSN 2027-534X

Resumen

SOTO-VELEZ, Ivette. International Public Relations: Theories and Background. Palabra Clave [online]. 2009, vol.12, n.1, pp.121-138. ISSN 0122-8285.

As a result of the Second World War and globalization, we have entered a new era marked by international public relations. Today, everything is done for export, on a global level for the benefit of other countries and other companies, as a way to make more money. Hence, public relations have become international. This new branch of public relations requires a careful look at its origin and the theories behind it; namely, global society, culture, comparative corporate management, and the communication and image theory.

Palabras clave : International public relations; global society; culture; corporate management; communication and image theory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons