SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2El diálogo como fundamento de comunicación ética en la evaluaciónDesde las teorías implícitas a la docencia como práctica reflexiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

MEDINA-GIACOMOZZI, Alex  y  GALLEGOS-MUNOZ, Cecilia. Educating Management Professionals in Latin America: A Comparative Study. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.2, pp.253-271. ISSN 0123-1294.

Professional management training programs are offered by a great many universities in Latin America. Because the extent to which they coincide is unclear, this article offers a comparative analysis for a more holistic view of such programs at the Latin American level. The method implied a review and analysis of each program, taking into account its name, duration, type of certificate and intermediate output. The most significant results point to low coverage and considerable disparity in the titles of degrees or certificates, in the emphasis on training and its duration.

Palabras clave : Higher education; management sciences; quality of education; comparative education; Latin America.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons