SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Programas de formación de docentes de inglés centrados en la reflexiónTutoría entre pares como una estrategia pedagógica universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

GAETE-OUEZADA, Ricardo Andrés. University education: role playing as a strategy for evaluating university learning. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.2, pp.289-307. ISSN 0123-1294.

The article describes a practical experience in the use of role playing as a strategy to help university students achieve meaningful learning. Single, instrumental case studies were the method used, and a single course was examined for an indepth analysis of role playing. The experiment was conducted with third-year undergraduate students in public administration, business administration and social work at the University of Antofagasta in Chile. The findings show a clear improvement in their academic performance compared to a traditional assessment of the contents of the course in question. In addition, methodological elements are provided to replicate the experience.

Palabras clave : Higher education; university teaching; learning assessment; role playing; Universidad de Antofagasta; Chile.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons