SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Evaluación de la práctica docente en la Reforma Educacional ChilenaExpectativas de acceso a la universidad en los jóvenes de sectores populares de Bogotá índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

FANDINO-PARRA, Yamith José; BERMUDEZ-JIMENEZ, Jenny Raquel  y  LUGO-VASQUEZ, Víctor Elías. The Challenges Facing the National Program for Bilingualism: Bilingual Colombia. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.3, pp.363-381. ISSN 0123-1294.

In 2004, the Colombian Ministry of Education designed the National Program for Bilingual Education (GNP) and specified the guidelines and objectives for its implementation throughout the country. This article is part of a research project on bilingual education funded by La Salle University, the primary objective of which is to analyze the pros and cons of the program in light of its two main challenges: bilingual education for Colombian students and bilingual education for children. Documentary research principles were used in this theoretical analysis and several considerations for teachers of English as foreign language in Colombia are raised in the interest of future developments.

Palabras clave : Bilingualism; policy-making; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )