SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3La excelencia en los doctorados en educación: Brasil, México y ArgentinaLa tutoría académica en lenguas extranjeras: expectativas y realidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

OLAVE-ARIAS, Giohanny; ROJAS-GARCIA, llene  y  CISNEROS-ESTUPINAN, Mireya. The College Dropout Problem and Academic Literacy. educ.educ. [online]. 2013, vol.16, n.3, pp.455-471. ISSN 0123-1294.

The article relates the college dropout problem to academic literacy, which is understood as the level of development in reading and writing. It is constructed in three stages: contextualization of the college dropout problem in Colombia; reading and writing practices that generate learning difficulties; and the importance of academic literacy to improving the reading skills of students.

Palabras clave : Dropping out; higher education; university students; universities; education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )