SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3Deserción universitaria y alfabetización académicaFortalecimiento de las habilidades emocionales de los educadores: interacción en los ambientes virtuales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

NIETO-CRUZ, María Claudia; CORTES-CARDENAS, Ligia  y  CARDENAS-BELTRAN, Melba Libia. Academic Tutoring in Foreign Languages: Expectations and Reality. educ.educ. [online]. 2013, vol.16, n.3, pp.472-500. ISSN 0123-1294.

The objective of this study is to describe how teachers and undergraduate students at the Universidad Nacional de Colombia who are studying philology and languages, with a major in English, French or German, perceive the role of tutoring in the development of foreign language skills is explored through surveys and focus-group interviews used in an exploratory case study. The results indicate most teachers have served as tutors and have done so intuitively, with no institutional model. Students prefer face-to-face tutoring as a form of support that is necessary, but not obligatory. In all, the participants agree on a "perception of progress" as being essential in learning a foreign language.

Palabras clave : Tutoring; teacher qualifications; foreign languages; tutor class; education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )