SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Pedagogías críticas latinoamericanas y filosofía de la liberación: potencialidades de un diálogo teórico-políticoApropiación tecnológica de los profesores: el uso de recursos educativos abiertos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

GONZALEZ-VALENCIA, Gustavo A.  y  SANTISTEBAN-FERNANDEZ, Antoni. Civic Education in Colombia: Between Tradition and Transformation. educ.educ. [online]. 2016, vol.19, n.1, pp.89-102. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2016.19.1.5.

Civic education is one of the central aspects of compulsory education in Colombia. The social sciences have an important responsibility. However, their presence in the curriculum usually responds to political interests, but rarely to genuine social needs. Perhaps this is why there have been repeated changes in the way civics are taught. The article offers several considerations on how civic education has been shaped in Colombia. It also looks at what student teachers think about this type of education and what happens in practice teaching.

Palabras clave : Civic education; citizenship; basic education; teacher training; practice teaching.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )