SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1La evaluación docente bajo la óptica del desarrollo profesional: el caso chilenoIndagación en la relación aprendizaje-tecnologías digitales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

SOLER-CONTRERAS, Manuel Guillermo; CARDENAS-SALGADO, Fidel Antonio; HERNANDEZ-PINA, Fuensanta  y  MONROY-HERNANDEZ, Fuensanta. Approaches to Learning and Teaching: Origin and Evolution. educ.educ. [online]. 2017, vol.20, n.1, pp.65-88. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2017.20.1.4.

The article documents the origin and evolution of the “Student Approach to Learning” (SAL). This trend in research began with the Gothenburg School then spread to Edinburgh and Australia. The ground-breaking authors and their studies are highlighted, and emphasis is given to the pioneering research that was done in Spain, in the Spanish language. This study provides a solid background that should serve as a basis for researchers in Colombia and Latin America who want to emulate what was done in SAL, as well as the pioneering research that was produced in Spain.

Palabras clave : Learning approaches; teaching approaches; phenomenography; teaching theories; didactic research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )