SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número4Lectoescritura en inglés para estudiantes sordosAlternativas a la segregación escolar: estrategias desde la educación no formal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

TREJO-GONZALEZ, Hugo. Gamification Experience in Teaching a Second Language. Educ. Educ. [online]. 2020, vol.23, n.4, pp.611-633.  Epub 19-Mar-2021. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2020.23.4.4.

This paper presents the experiences of gamification in a French Writing Skills course as part of an undergraduate program that includes learning French as a second language. It explores teaching experiences and the student perspective by triangulating class observations and a questionnaire on the essential aspects of the gamification strategy. The results reveal that gamification in the classroom favors group interactions, increases student participation, and helps meet the didactic needs of the subject matter.

Palabras clave : Activity learning; language instruction; higher education; gamification in education; game theory.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )