SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2La Construcción de Facebook como una Prótesis AfectivaEstrategias de Reformulación en el Capítulo El Ankus del Rey de El libro de la Selva de Rudyard Kipling índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

ECHEVERRI-SUCERQUIA, Paula Andrea; ARIAS, Natalia  y  GOMEZ, Isabel Cristina. Critical Pedagogy in English Teacher Professional Development: The Experience of a Study Group. Íkala [online]. 2014, vol.19, n.2, pp.167-181. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v19n2a04.

In this article, we present the findings of a case study, which aimed to explore the experience of a study group, which was comprised of English teachers from different contexts. Data indicate that teacher development experiences should not only strive for the development of theoretical clarity but also for the development of critical awareness of the self and the world around. For this reason, this theoretical clarity and critical awareness may serve as the basis for the possibilities of a humanizing pedagogy in language teaching and learning.

Palabras clave : teacher development; study groups; critical pedagogy; conscientization; critical awareness; humanizing pedagogy.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )