SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número5A framework to build readers and writers in the second language classroom índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

MURILLO-MURGUEITIO, Antonio José. Analysis of pedagogical and cultural situations from the vantage point of discourse analysis. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2003, n.5, pp.176-181. ISSN 0123-4641.

This paper encompasses analyses of pedagogical and cultural situations from the perspective of some of the authors studied in our discourse analysis class. Cultural authenticity and cultural stereotypes are dealt with stemming from real issues and mirroring them through the lens of Kramsch's (1998) insights. McCarthy (1994) is referred to when a curricular principle, the familiar to unfamiliar principle is considered as a pedagogical approach in ESL teaching.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons