SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Las pruebas de lenguaje desde una perspectiva sistémica funcional de la preparación de materialesUna perspectiva ecológica de la primera y segunda lengua en las comunidades letradas de las Américas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

PAN, Yi-Ching. Evaluating the appropriateness and consequences of test use. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2009, n.11, pp.93-105. ISSN 0123-4641.

This paper addresses the issue of whether it is appropriate for universities or junior colleges to set foreign language proficiency requirements for graduation and offers a historical review of the relationship of test validity and test use. Examples of how to evaluate the appropriateness and consequences of test use are presented in order to discover what factors must be taken into account that contributes to the decision-making process. Finally, a model that specifies what evidence needs to be collected in support of a valid test decision is offered to help make decisions of test use more convincing and accordingly more beneficial to those individuals and groups who are affected by the tests.

Palabras clave : Test validation; proficiency measurement; language assessment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons