SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Los medios como medio de educación en Colombia: Cómo los medios y las TICs están cambiando la comunicación y el currículo escolarRetos linguísticos de los estudiantes universitarios en el desarrollo de la escritura académica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

MENDIETA AGUILAR, Jenny Alexandra. Inquiry as an opportunity to make things differently in the language classroom. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2009, n.11, pp.124-135. ISSN 0123-4641.

This article presents a pedagogical experience in a female private school in Bogotá with a group of seventh graders, where the English classes became an excuse to start posing questions about issues that affect young girls and women around the world, as it is women discrimination. The study was developed as an innovative pedagogical proposal and used literature as a means to foster students' inquiry process. This process was made evident through data collection sources such as students' artifacts, field notes and video-taped sessions. The data analysis revealed that the target language is not a barrier but a resource for students to wonder about the reality that surrounds them.

Palabras clave : Problem-based learning; curriculum as Inquiry; language learning; women discrimination.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons