SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Lectura guiada de imágenes: una estrategia para desarrollar pensamiento crítico y habilidades comunicativasLa Perspectiva Discursiva y la Comprensión de Lectura en Lengua Extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

PAN, Yi-chun  y  PAN, Yi-ching. The Use of L1 in the Foreign Language Classroom. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2010, vol.12, n.2, pp.87-96. ISSN 0123-4641.

L1 use is a common occurrence in foreign language teaching contexts despite the fact that it often receives criticism for its interference with target language (TL) acquisition. While foreign language teachers should maximize their use of the TL, there is indeed a place for the teacher to use the students' L1 in their pedagogy. In this paper, an argument derived from theoretical perspectives and empirical research within existing literature supporting the appropriate use of L1 in foreign language classrooms is presented. The argument addresses three key issues-rationales for L1 use, positive effects L1 has on both foreign language learning and instruction, and ways that L1 assists instructors on foreign languages.

Palabras clave : L1 use; TL; foreign language classrooms.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons