SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1El Uso de Video Juegos en el Aprendizaje de una Lengua Extranjera: El poder de Los Video Juegos en la EducaciónLa multimedia como herramienta para el aprendizaje autónomo del vocabulario del inglés por parte de los niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

AMAYA PISCO, Jorge Orlando. Teenage Writing: a Revision based on Recent Studies. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.75-87. ISSN 0123-4641.

This research aims to critically look at some recent studies on young people's writing. It is made up of three parts: the first one points out some researches associated with university people's writing in the freshmen year. The second one contains reports which focus on the writing of students in Hihgh school and the third one refers to an investigative panorama on the extra-curricular writing or writing directly or indirectly dissociated from an educational environment. The search provides two findings: In the first, the fact that the recent investigations about the elaborate writing by adolescents tends to go towards the qualification of metacognitive processes; the second one shows the absence of alternative writings different from those proposed by the school or university. These are normally considered as or unnecessary unimportant activities.

Palabras clave : Research; writing; teenagers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons