SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Escritura adolescente: una revisión basada en resultados de investigación recientes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

MOSQUERA, Francisco Moreno. Multimedia as an Autonomous Learning Tool of English Vocabulary by Children. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.88-98. ISSN 0123-4641.

This paper describes a pedagogical intervention carried out at the University of Chocó aimed at determining the degree of effectiveness of multimedia technology as a tool for independent learning of English vocabulary by children. The research problem was stated in terms of the questions: ¿how effective is foreign language learning through technology?, ¿how much can children in Chocó learn English vocabulary by themselves through multimedia? The findings conirm several hypotheses about the learning of vocabulary and pronunciation, and leads the researchers to conclude that multimedia is effective as a teaching tool for autonomous learning of foreign languages.

Palabras clave : multimedia; new technologies; computer; learning; English; children; vocabulary; pronunciation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons