SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Psicología de la comprensión textual y control de la comprensiónLenguas en peligro: una herencia de la humanidad en gran necesidad de protección Cuatro acercamientos para apoyar su preservación y mantenimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

ARIAS, Nicolás  y  MORALES, Barbarita. Overview of the studies about word learning in the speech of children from two months to four years of age. Folios [online]. 2007, n.26, pp.49-63. ISSN 0123-4870.

This is a review of empirical studies on word learning in children who are beginning to speak. The studies are distributed in three phases. The first phase, in the 1970’s, researchers studied the meaning in different kinds of words. In the second phase (1980’s) the relationship between new words, verbal expressions and the development of distinct recognitions of language were studied. By the third phase (1990s to date) there is a boom in new conceptual perspectives and experimental devices in this field of study. It is important to review in previous research some areas that were looked over such as: the use of words in sentences, more accurate definitions for grammatical categories used to classify words, and the relationship between new word learning and others aspects of a child’s language development.

Palabras clave : Word learning; semantic bootstrapping; syntactic bootstrapping; nouns; verbs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons