SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Comunicación, lenguaje y educación: una mirada desde las teorías de la complejidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

SANTIAGO GALVIS, Álvaro William; CASTILLO PERILLA, Myriam Cecilia  y  MORALES CASTEBLANCO, Dora Luz. Reading didactics based on metacognition. Folios [online]. 2009, n.30, pp.3-24. ISSN 0123-4870.

This article presents some of the results that were obtained in the development of the research project "Design, elaboration and validation of a didactics proposal of reading based on metacognition for elementary education", DLE-031-06. For this reason, the report includes the proposed objectives, the methodology and the instruments that were implemented for the development of the project; the results that were collected in the application of the metacognitive survey, which was a very important component during the second phase of the project

Palabras clave : Reading; comprehension; metacognition; pedagogy; didactics; cognitive processes; metacognitive strategies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons