SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33El giro hacia el pasado. Reflexiones sobre su naturaleza e impactosEl Análisis Político del Discurso: Diálogo entre Ciencias del Lenguaje y Ciencia Política índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

GOMEZ ESTEBAN, Jairo Hernando. Remembering together: Challenges of memory in education. Folios [online]. 2011, n.33, pp.77-89. ISSN 0123-4870.

The conception of memory analyzed from two perspectives, one of these being psychological and the other one being a collective construction, and taking into account the influence of new technologies that exist in our current context, shows that education has a very important role because it is considered to be the bridge between these two conceptions, as both of them are essential parts of identity and subjectivity construction today. As a result, the purpose of the following article is to analyze these two points of view about memory and its methodological and theoretical implications in education.

Palabras clave : Computerized memory; collective memory; construction of identity; social reconstruction; education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons