SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45Creencias sobre los roles del profesor y del estudiante que poseen futuros docentes de inglés en dos universidades chilenasRelación entre la organización de sala de clases en grupos y la participación de los estudiantes en actividades de producción oral en clases de inglés como lengua extranjera, en un colegio secundario, en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

Examining Language-Learning Websites: Discourses about Language, Learning, and Learners. Folios [online]. 2017, n.45, pp.127-143. ISSN 0123-4870.

Language learning websites (LLW) became a potential source of language learning since the emergence of the World Wide Web. Just as any instructional material, LLWS enact views of language, learning, and learners through their semiotic designs (content and structural design). The study is an attempt to explore these three dimensions by examining the structure and contents of Pumarosa, a LLW, and by focusing on the meaning-making process of one female user of this virtual environment. This case study draws on elements of multimodal semiotics and other qualitative techniques of data collection such as interviews, screen recording of actions on the virtual environment, and stimulated recall. Results indicate that the views of language, learning, and the way users are positioned on the LLW exert significant influence on the meanings that the participant makes of these concepts.

Palabras clave : Language learning websites; CALL; multimodality; social semiotics; discourse.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons