SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46Prácticas educativas en movimientos sociales de América LatinaHistorias de familia. El marco ampliado de las historias de vida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

AGUILERA MORALES, Aleira. Teaching History and Social Sciences Today: Contradictions and Possibilities. Folios [online]. 2017, n.46, pp.15-27. ISSN 0123-4870.

This paper presents a critical review of some ideas and assumptions we take as a given in the field of teaching History and Social Studies in Colombia, and which might prevent problematizing and looking for alternatives in the teaching of those disciplines. For this purpose, we reviewed a number of balance documents on the topic, and re-constructed the contradictions, tensions, commonplaces and challenges that make up the field.

Palabras clave : teaching of History; curricular integration; school cross-curricularity; social studies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )