SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número135Difusión de las memorias de sostenibilidad en Latinoamérica: análisis territorial y sectorialAjustes a la arquitectura del sistema general de salud de Colombia: una propuesta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios Gerenciales

versión impresa ISSN 0123-5923

Resumen

CANDIA CAMPANO, Claudio  y  AGUIRRE GONZALEZ, Medardo. Brand equity model for print media outlets in a regional context. estud.gerenc. [online]. 2015, vol.31, n.135, pp.150-162. ISSN 0123-5923.

The aim of the present study is to propose a scale that enables brand equity for print media outlets to be measured. For this, a three-step process was developed, consisting of: the development of a scale with validity of content; the application of a pre-quantitative test to the scale constructed and, finally, the data collection with the improved scale, and the analysis of the psychometric properties of this scale. The assessment of the psychometric properties included a confirmatory factor analysis of the structural equation modeling that represents the measurement scale. The six resulting explanatory dimensions are: affective-behavioral loyalty, cognitive loyalty, brand associations, perceived quality, brand recognition and brand recall.

Palabras clave : Brand equity scale; Structural equation modeling; Print media.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )