SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Las múltiples faces del travesti: la dispersión del sujeto en los espacios transculturales de la narrativa neobarroca de Severo Sarduy¿No es la misma de siempre esta mujer? Género, raza y poesía cubana de los ochenta en la obra poética de Soleida Ríos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura: Teoría, Historia, Crítica

versión impresa ISSN 0123-5931

Resumen

BASTIDAS ZAMBRANO, Carlos. Crime Fiction, Comic Illusion, and Narrative Theatricality in Osvaldo Soriano's Triste, solitario y final. Lit. teor. hist. crit. [online]. 2015, vol.17, n.1, pp.245-262. ISSN 0123-5931.  https://doi.org/10.15446/lthc.v17n1.48695.

The article examines Argentinean crime fiction from the 1970s, focusing specifically on the study of the narrative peculiarities and the analysis of the crime fiction genre in Osvaldo Soriano's novel Triste, solitario y final. The study approaches Soriano's novel from the perspective of the appropriation and rewriting of the formulas and conventions of hard-boiled fiction and examines the way in which the genre becomes a scenario for illusion, theatricality, and literary self-reference in this novel.

Palabras clave : Osvaldo Soriano; crime fiction; popular literature; mass culture; hard-boiled; hyperfiction.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )