SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número41El trabajo colaborativo como estrategia didáctica para la enseñanza/aprendizaje de la programación: una revisión sistemática de literaturaDesarrollo y evaluación de un sistema interactivo para personas con discapacidad visual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


TecnoLógicas

versión impresa ISSN 0123-7799versión On-line ISSN 2256-5337

Resumen

COCUNUBO-SUAREZ, José I.; PARRA-VALENCIA, Jorge A.  y  OTALORA-LUNA, Jorge E.. Evaluation of Virtual Teaching-Learning Environments based on usability standards. TecnoL. [online]. 2018, vol.21, n.41, pp.135-147. ISSN 0123-7799.

Abstract The main objective of this review article is to determine the necessary sub-characteristics or aspects for the evaluation of Virtual Teaching-Learning Environments (VTLEs) as final or finished products based on ISO 9126, 14598 and 25000-SQuaRE standards. A systematic information search was carried out. A total of 108 documents were retrieved about subjects such as web usability, virtual learning environments, usability, educational software, educational web evaluation, usability evaluation and web usability evaluation. Out of the 108 documents, 70 were selected by inclusion and exclusion analysis. The eight subfeatures of greater statistical frequency were identified among the subset of documents and then integrated as a proposal for standard 25000-SQuaRE.

Palabras clave : Virtual Teaching-Learning Environment (VTLE); Virtual Learning Environment (VLE); Usability; Usability Evaluation; E-learning; Web-based Educational Software.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons