SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44SPEMetodología holística en la comprensión del hábitat desde la vivencia del investigadorSalvador de Bahía: culturas de rebeldía y descolonización de la educación en un contexto biopolítico de desarrollo urbano desigual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Territorios

versión impresa ISSN 0123-8418versión On-line ISSN 2215-7484

Resumen

VARGAS VARGAS, Bryan Roberto. Curricular Integration: Articulation Between Educational Institutions, Local Agents and Young Citizens of La Argentina de Pocora, Limón, Costa Rica. Territ. [online]. 2021, n.44spe, pp.157-177.  Epub 30-Jun-2022. ISSN 0123-8418.  https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/territorios/a.8999.

This article illustrates the pedagogical experience of curricular integration in the articulation with educational institutions, local agents, and young citizens of the rural community of La Argentina, Pocora. It is discussed several aspects such as the school-community relationship, curricular integration, the construction of a common problem, and the epistemological position. This document will show the stages carried out in the pedagogical project, from the consultative stages with the community, to its implementation. It concludes on the importance of teaching-learning anchored to the community to think within the conditions, opportunities, or difficulties of its own as a transforming.

Palabras clave : Community education; rural education; education for sustainable development; community action; youth; educational courses.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )