SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52¿Cómo podemos planificar la progresión en historia en Educación Primaria?¿Pensar históricamente o memorizar el pasado? La evaluación de los contenidos históricos en la educación obligatoria en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Estudios Sociales

versión impresa ISSN 0123-885X

Resumen

LEVESQUE, Stéphane  y  ZANAZANIAN, Paul. History Is a Verb: We Learn It Best When We Are Doing It: French and English Canadian Prospective Teachers and History. rev.estud.soc. [online]. 2015, n.52, pp.32-51. ISSN 0123-885X.  https://doi.org/10.7440/res52.2015.03.

This article presents the results of a Canadian study of prospective history teachers conducted in 2012-2013. Using an online questionnaire to assess a broad range of questions pertaining to their knowledge of history, their trust in historical sources, their experiences in high school and university classes, and their views about school history, it offers new empirical evidence on how the growing generation of Canadian teachers are prepared for the teaching profession. Implications of this study for teacher education and practice teaching are also presented.

Palabras clave : History; education; Canadian teachers; experiences.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )