SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1FACTORES DE RIESGO PARA LA INFECCIÓN POR VIH/SIDA EN ADOLESCENTES Y JÓVENES COLOMBIANOSSÍNTOMAS PSICOPATOLÓGICOS EN NIÑAS VÍCTIMAS DE ABUSO SEXUAL ACOGIDAS Y NO ACOGIDAS POR INSTITUCIONES DE PROTECCIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acta Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0123-9155

Resumen

LACUNZA, ANA BETINA; CONTINI DE GONZALEZ, NORMA  y  CASTRO SOLANO, ALEJANDRO. COGNITIVE SKILLS IN PRE-SCHOOL CHILDREN: A COMPARATIVE STUDY IN A CONTEXT OF POVERTY. Act.Colom.Psicol. [online]. 2010, vol.13, n.1, pp.25-34. ISSN 0123-9155.

In order to describe the sequential and simultaneous cognitive skills of children under poverty conditions in San Miguel de Tucuman (Argentina), 283 children between 3 and 5 years old who attended Primary Health Care Centres for paediatric control were assessed. The cognitive skills were identified with the Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC). Additionally, a socio-demographic survey was administered to their parents. The multivaried statistical analyses showed significant differences in the children's cognitive performance according to poverty levels in the 4-and 5-year-old groups, particularly in sequential skills. The study provides data that are particularly useful for planning school curricula in the pre-school level.

Palabras clave : cognitive skills; children; poverty.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons