SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número33RELACIÓN ENTRE CREENCIAS EPISTEMOLÓGICAS SOBRE LA MATEMÁTICA Y MÉTODOS DE ENSEÑANZA EN PROFESORES DE ESTA ASIGNATURA EN LA SECUNDARIA BÁSICARELACIÓN ENTRE GÉNERO Y CALIDAD DE VIDA LABORAL EN PROFESIONALES DE SALUD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicogente

versión impresa ISSN 0124-0137

Resumen

SOSA, FERNANDA MARIEL  y  ZUBIETA, ELENA. MIGRATION AND SOCIO-CULTURAL ADAPTATION EXPERIENCE: SOCIAL IDENTITY CONTACT AND SOCIAL SUPPORT IN MIGRANT COLLEGE STUDENTS. Psicogente [online]. 2015, vol.18, n.33, pp.36-51. ISSN 0124-0137.  https://doi.org/10.17081/psico.18.33.54.

This paper aims to explore the level of life experience students showed relating to post-migration aspects: migrating and transmigrating groups, level of contact, perceived social support, contrib-uting to a better sociocultural and psychological adaptation. 214 migrant students of different genders, from Buenos Aires from public and private universities were sampled through an em-pirical study. The results showed higher levels of identification compared to those originating from to host societies with greater migrating group contact, with a more defined social support, and satisfactory level of adaptation. Differences are registered talking about internal and external imigrant origin.

Palabras clave : Adaptation; Students; Migrants; Contact; Support.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )