SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Las aulas virtuales en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la EstadísticaLa solución de un problema matemático no convencional por estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

BALLESTEROS-BALLESTEROS, Vladimir  y  GALLEGO-TORRES, Adriana Patricia. Education in renewable energies from socio-scientific controversies in Science. Rev. Cient. [online]. 2019, n.35, pp.192-200. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.14869.

The work presented here proposes a theoretical and historical reflection of the socio-scientific controversies posed as problematizing situations that have become an effective tool in the teaching of sciences, since they allow the development of argumentative processes, the development of thought critical, conceptions more in line with science and scientific activity and allows use of history and philosophy. In this sense, readers will find a brief historical account of the origin of socio-scientific controversies and a proposal to work on Education in Renewable Energy.

Palabras clave : socio-scientific controversies; cts; scientific education; education in renewable energies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )