SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Diseño y validación de rúbrica para la evaluación de modelación matemática en alumnos de secundariaEl conocimiento didáctico del contenido y su impacto en los conocimientos prácticos de los profesores de Ciencias y en la construcción de conocimientos científicos escolares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

FARAH-SPRINCKMOLLER, Almendra; NAVARRO, Alessandra  y  RUIZ-RUIZ, Marcos Fernando. Structural analysis to determine the key variables of the Peruvian early childhood environmental education (EE) system. Rev. Cient. [online]. 2021, n.40, pp.30-44.  Epub 17-Abr-2021. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.16288.

The objective of this study was to determine the key variables that characterize the Peruvian Environmental Education (EE) system necessary for early childhood, as well as which actors lead it into the future. Based on an exploratory and descriptive design, and with the help of a group of five expert educators on the subject and with a recognized local background, a structural analysis, typical of French

strategic prospective, was carried out, aimed at determining the key variables of the system. The results showed that the most sensitive aspects of the EE of Peruvian children are learning from the local reality to the global, the promotion of sustainable actions, and solidarity actions and teacher entrepreneurship in the communities. The most influential actor for the system ends up being the Ministry of Education of Peru (Minedu) itself as the agent responsible for driving the EE of Peruvian children towards better quality standards in the future.

Palabras clave : environmental education; structural analysis; preschool children; educational planning; Peru.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )