SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número39Perfil de Competencia Tecnológica: una propuesta para el sector de Energías RenovablesUna aproximación a los conceptos de emprendedor y emprendimiento social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Universidad y Empresa

versión impresa ISSN 0124-4639versión On-line ISSN 2145-4558

Resumen

CHAVARRO-MIRANDA, Fernando  y  MONTOYA-CORREALES, Ángel Alberto. An Approach from the Austrian School to CSR (Corporate Social Responsibility). rev.univ.empresa [online]. 2020, vol.22, n.39, pp.124-147.  Epub 19-Abr-2021. ISSN 0124-4639.  https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/empresa/a.7885.

Due to the changes occurred in the environment of organizations, such as the globalization of markets, the increase in social impact, the contribution to the development of communities, in which companies participate through practices and actions that allow economic enrichment, social welfare, and the protection and promotion of the environment, these have seen the need to incorporate new CSR practices. To achieve this, the conceptual differences on CSR between conventional theories and the thinking of the Austrian school of thought must be identified. This document considered some theoretical meanings of praxeology, corporate responsibility, CSR, and human action, in order to determine an approach for interpreting CSR from praxeology.

Palabras clave : Praxeology; corporate social responsibility; Austrian school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )