SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9Superación del temor a hablar en inglés a través de actividades significativas: un estudio con adolescentesUso de material adaptado y su impacto en la motivación de estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RAMIREZ CONTRERAS, Odilia. The English Language Learning inside the Escuela Activa Urbana Model in a Public School: A Study of Sixth Graders. profile [online]. 2008, n.9, pp.47-62. ISSN 1657-0790.

This study reports the findings of research dealing with sixth-graders' perceptions of English language learning and the impact of active learning approaches in a public school in Manizales, Colombia. Participants in the research were involved in lessons planned according to the principles of task-based learning and active learning, inside the Escuela Activa Urbana model implemented by some private and public institutions in this city. The findings reported a positive impact of the model on the language learning process which was reflected in the increase of students' participation, language production, and class interaction.

Palabras clave : English as a foreign language; task-based learning; active learning; teamwork.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons