SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9El aprendizaje del inglés en el marco del modelo Escuela Activa Urbana en un colegio público: un estudio en grado sextoEvaluación preliminar del impacto de un sistema de evaluación en la enseñanza y el aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

DUARTE, Sergio Antonio  y  ESCOBAR, Leonardo Alberto. Using Adapted Material and its Impact on University Students' Motivation*. profile [online]. 2008, n.9, pp.63-88. ISSN 1657-0790.

This article reports on the development of research that sought to increase the motivation of a group of students of English at Universidad Nacional de Colombia, in Bogotá, by means of the design and implementation of adapted material that responds to the necessities and profile of the students. The project started through the application of questionnaires completed by students and teachers regarding their perception towards the material they were currently using. Based on the results we obtained, we started with the design and the implementation of the material. During and after the implementation we again asked students to complete questionnaires in order to obtain their perceptions toward the new material. One of the conclusions was that adapting material can positively influence students' motivation when learning a foreign language.

Palabras clave : Materials design; materials evaluation; materials development; materials adaptation; motivation; global material; local material.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons