SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9La escritura por medio de diarios y sus beneficios en una clase de nivel intermedio altoEl desarrollo de la autonomía de una profesora principiante en el contexto de la enseñanza de inglés como lengua extranjera en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUGFORD, Gerrard. Keeping a Critical Eye on "Lexical Friends": Cognates as Critical Pedagogy in Pre-Service Teacher Education. profile [online]. 2008, n.9, pp.129-142. ISSN 1657-0790.

This research project investigates more productive, critical and reflective ways of teaching cognates and loan words. The main objective of the research is aimed at making teacher trainees aware of different ways of presenting and practising cognates and loan words in the second-language classroom. The participants in the investigation were studying in a BA programme in Teaching English as a Foreign Language in a Mexican public university. This study argues that cognates are a productive resource for second-language users at all stages and levels of language learning and are not just a tool for the random recognition of words. Furthermore, I describe activities that offer ways for language learners to take control of language learning and not just rely on given knowledge from teachers and textbooks.

Palabras clave : Vocabulary; cognates; loan words; critical pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons