SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número9Manteniendo una mirada crítica a los "amigos léxicos": los cognados como pedagogía crítica en la formación inicial del profesoradoUso de la música rock como herramienta de enseñanza-aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PINEDA, Diana  y  FRODDEN, Cristina. The Development of a Novice Teacher's Autonomy in the Context of EFL in Colombia. profile [online]. 2008, n.9, pp.143-162. ISSN 1657-0790.

This article reports the experience of a novice English teacher taking part in a collaborative action research project with a group of children in a bi-national language center in Colombia, where a theme-based approach to teaching had been recently introduced. The purpose of the study was to learn how to solve problems encountered with the approach and to develop learner and teacher autonomy. The findings show how reflection, collaborative work and critical thinking were promoted and enabled the teacher to find alternatives in her teaching, to gain a new understanding of this approach, and to develop teacher autonomy.

Palabras clave : Action research; professional development; novice teachers; foreign language teaching; theme-based teaching; collaboration; reflection.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons