SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Factores pedagógicos que influyen en la enseñanza del inglés como lengua extranjera: algunas consideraciones para el desarrollo profesional de docentesEl uso de la tecnología en el laboratorio de idiomas para el mejoramiento de las habilidades de escucha de estudiantes de ingeniería de primer año índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MENDEZ LOPEZ, Mariza G  y  PENA AGUILAR, Argelia. Emotions as Learning Enhancers of Foreign Language Learning Motivation. profile [online]. 2013, vol.15, n.1, pp.109-124. ISSN 1657-0790.

The present article reports on a study that explores the effects of the emotional experiences of Mexican language learners on their motivation to learn English. In this qualitative research we present how emotions impact the motivation of university language learners in south Mexico. Results suggest that emotions, both negative and positive, contribute to enhancing and diminishing motivation. Although negative emotions may be considered detrimental to foreign language learning, the findings of this study show that negative emotions serve as learning enhancers. Results also evidence that Mexican language learners perceive negative emotions as positive for their language learning process.

Palabras clave : Emotional experiences; foreign language learning; motivation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )