SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Inclusión de estudiantes de lenguas extranjeras en procesos colaborativos de aprendizaje mediados por la web 2.0El contenido cultural en los textos de inglés y qué necesitan hacer los profesores al respecto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CAICEDO, Jefferson. Teacher Activities and Adolescent Students' Participation in a Colombian EFL Classroom. profile [online]. 2015, vol.17, n.2, pp.149-163. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v17n2.48091.

The present study concerns the activities teachers develop and ninth-graders' participation in responses to those activities. The objectives of this study were to identify and describe the types of teaching activities developed and how students respond to them and to show how the target language is used in the classroom. The data collection was conducted through daily field notes and a diary. The findings show that in the classroom, the teacher develops twelve types of activities, and the percentage of use of the target language is low.

Palabras clave : Class activities; foreign language; mother tongue; student participation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )