SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Perspectivas de docentes de inglés como lengua extranjera sobre el papel del inglés en dos universidades privadas mexicanasEl uso de estrategias de aprendizaje por parte de estudiantes de alto y bajo nivel en el primer nivel de inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

FERNANDEZ BENAVIDES, Alejandro. Intercultural Components in the Multimodal Structure of a Language Learning Website. profile [online]. 2019, vol.21, n.1, pp.59-74. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v21n1.69951.

The emergence of language learning websites has generated changes in intercultural communicative practices. Particularly, these sites use a wide variety of modes of communication (visual, linguistic, spatial) which allow the presence of intercultural elements. This interpretative case study analyzes the semiotic structure of one lesson of the language learning website Livemocha in order to unveil the presence of intercultural elements in it. Data were analyzed following a method for multimodal analysis and Byram’s model of intercultural communicative competence. Findings suggest the essentialist view of culture on Livemocha, based on festivals and food, and the potential promotion of some of Byram’s intercultural skills.

Palabras clave : Intercultural communicative competence; language learning websites; multimodal social semiotics.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )