SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2La planeación de un curso de evaluación en línea para docentes de inglés de LatinoaméricaEmociones de profesores de AICLE en formación en la enseñanza de materias en inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

HASSANI, Azadeh  y  SAEEDI, Zari. Exploring Criteria for Evaluating In-Service English Language Teachers’ Performance. profile [online]. 2023, vol.25, n.2, pp.165-181.  Epub 25-Jul-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n2.103917.

This case study explored the evaluation criteria applied by six supervisors of a private language institute (three men and three women) through individual in-depth interviews in an English-as-a-foreign-language context. The researchers also collected data from supervisors’ observation checklists and written feedback. A thematic analysis resulted in five main themes and two sub-themes. Therefore, a tentative framework was developed, encompassing five criteria: English and Content Knowledge, Teaching Skills, Personal Traits, Fulfilling Workplace Expectations, and Parents’/Learners’/Peers’ Feedback. The proposed framework can help increase language supervisors’ teacher evaluation literacy.

Palabras clave : language supervisor; language teacher evaluation; performance supervision; supervisors’ criteria.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )