SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número44ESTIMACIÓN ROBUSTA DE BETAS Y EL RATIO DE COBERTURA SOBRE FUTUROS DE ÍNDICES BURSÁTILES EN EL MERCADO INTEGRADO LATINOAMERICANO (MILA)EFECTO DE LOS AUMENTOS EN LA ESCOLARIDAD EN EL MERCADO LABORAL COLOMBIANO ENTRE 2008 Y 2016 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ecos de Economía

versión impresa ISSN 1657-4206

Resumen

HINCAPIE-VELEZ, Guillermo David; MONTOYA-GOMEZ, Ivan  y  BUSTAMANTE, John Jaime. The Rural Roads Impact on Education Performance in Antioquia (Colombia): an ordered probit model. ecos.econ. [online]. 2017, vol.21, n.44, pp.72-85. ISSN 1657-4206.  https://doi.org/10.17230/ecos.2017.44.3.

This paper aims to determine the impact of the Antioquia department’s road system, particularly the rural roads system, on the probability of advancement in the educational achievement of students from rural areas in high schools in Antioquia, Colombia. For this we propose an ordered logistic model of educational performance, defining as a independent variable a transformation of the rural road densities in relation to the supply of sewage, energy, telephone service, among others, with the aim of capturing the variability and dispersion of rural areas in each municipality. The results show that rural roads influence the probability of increasing educational performance for rural students.

Palabras clave : Educational performance; Rural Vial System; Probit and Logit Ordered Models; Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )