SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número48El impacto de la brecha del producto sobre la tasa de desempleo: evidencia para México, 1987Q1-2018Q4Dinámica entre cantidades y precios de la cadena láctea Argentina: un análisis de cointegración estructural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ecos de Economía

versión impresa ISSN 1657-4206

Resumen

BOTELLO-PENALOZA, Hector Alberto  y  GUERRERO-RINCON, Isaac. Competition, market concentration and innovation in Ecuador. ecos.econ. [online]. 2019, vol.23, n.48, pp.16-33. ISSN 1657-4206.  https://doi.org/10.17230/ecos.2019.48.2.

The objective is to determine how market concentration affects firms’ decisions to innovate. With company-level data l from the 2010 Ecuadorian economic census , a probabilistic/linear model was calculated with correction for selection bias. Ecuadorian companies have a limited innovation capability and there is a persistence in market concentration. The estimates confirm the theory of market power in the propensity to innovate for both models. Consequently, increased market share leads to an increase in the likelihood of innovation, thanks to the ability to exploit the gains from these processes.

JEL Classification: D22, L26, M21, O3, O54.

Palabras clave : Business growth; Highgrowth companies; Job creation; Entrepeneurship; Innovation..

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )