SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Discriminación estatal de la población LGBT. Casos de transgresiones a los Derechos Humanos en Latinoamérica"Cárcel de mujeres". Una mirada etnográfica sobre las relaciones afectivas en un establecimiento carcelario de mediana seguridad en Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sociedad y Economía

versión impresa ISSN 1657-6357

Resumen

ZAMBRANO JURADO, Juan Carlos. Multilevel Analysis of School Performance in Mathematics for Fourth Grade of Basic Education in Colombia. Soc. Econ. [online]. 2013, n.25, pp.205-235. ISSN 1657-6357.

The study analyses the role of factors such as family, school, socio-economic conditions of students, teaching methods and practices, to determine how they affect the scope of educational achievements in the field of mathematics, using data from TIMSS 2007. The results show an increased performance for boys compared with that achieved by girls. The variables with the greatest impact are: the type of school, liking for mathematics, zone and school liking, explained by personal characteristics and the institution to which the students belong.

Palabras clave : Quality Education; Family Environment; School Effect; Multilevel Analysis.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )