SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Los migrantes colombianos en la prensa colombiana: una lectura de género 1990-2006Política de Discapacidad e Inclusión de la Universidad del Valle: un proceso participativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sociedad y Economía

versión impresa ISSN 1657-6357

Resumen

VIAFARA LOPEZ, Carlos Augusto  y  SERNA ALVARADO, Nini Johanna. Inequality of Educational Opportunities in the 20 to 29 Years Old Population of Brazil and Colombia by Ethnic-Racial Self-Assessment. Soc. Econ. [online]. 2015, n.29, pp.151-174. ISSN 1657-6357.

This paper examines the effects of racial/ethnic status on educational achievement in Brazil and Colombia. Generalized ordered logistic model were estimated for educational achievement. The results display that for Afro-descendants in Brazil and Colombia is less likely to achieve higher educational level than non Afro-descendants, but with a stronger and more significant effect in Colombia. These results suggest the presence of a pre-market discrimination in both countries, and would support the implementation of affirmative action policies in education.

Palabras clave : inequality of opportunities; economics of race; pre-market discrimination; human capital.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )