SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2DIAGNÓSTICO Y PROPUESTAS COMUNITARIAS PARA EL MEJORAMIENTO INTEGRAL DEL BARRIO, EL FARO, COMUNA 8. MEDELLÍNCOMPLEJIDAD, CONFLICTO ARMADO Y VULNERABILIDAD DE NIÑOS Y NIÑAS DESPLAZADOS EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

COGNITIVE, EMOTIONAL, AND BEHAVIORAL CHARACTERISTICS OF PRESCHOOLERS OF THE GOOD START PROGRAM IN THE NORTHWESTERN AREA IN MEDELLIN. Ágora U.S.B. [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.637-645. ISSN 1657-8031.

In this current article, derived from a piece of research, the cognitive, emotional, and behavioral characteristics, of a sample of 20 preschoolers, are described and whose ages range between 3 and 5 years. They belong to a low socio-economic level and they have benefited from the strategic program at the Mayor's Office in Medellin (Colombia), belonging to the Secretariat of Education program called the Good Start. Such a program aims the promotion of comprehensive, diverse, and inclusive development of children, from an interdisciplinary perspective of the life cycle, the protection of rights and the inter-institutional coordination.

Palabras clave : Cognition; Emotion; Conduct; Early Childhood; Preschoolers; Intellectual Capacity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )