SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número30Educación y globalización: una visión críticaResponsabilidad social empresarial en empresas chihuahuenses que obtuvieron el distintivo ESR 2013 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953

Resumen

ROA ORDONEZ, Henry. Creative and metacognitive strategies in learning music. Civilizar [online]. 2016, vol.16, n.30, pp.207-222. ISSN 1657-8953.

This article explores the relationships between musical performance and metacognitive development of musical literacy students at the School of Arts and Music at Universidad Sergio Arboleda. The field of interest is centered on a pilot that includes creative procedures, processes of musical transcription, transfer to other curricular domains and use of emerging knowledge of the culture of the student as valuable components for contextualized learning. It is concluded that there is a close positive link between musical performance and metacognitive processes. A fact that benefits the qualifications of the teaching skills of teachers and student learning.

Palabras clave : Metacognition; creativity; competences; sol-fa.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )